Betingelser for selskaber
På Restaurant Oluf Bagers Gård følger vi HORESTAs regelsæt for selskabsarrangementer. For almindelige selskaber her hos os gælder følgende betingelser for afbestilling og reducering. For konfirmationer, bryllupper og lignende særlige selskaber, kan der gælde andre afbestillingsregler, som vil fremgå af de enkelte undersider.
Alle bestillinger bekræftes via e-mail eller sms sendt fra vores bookingsystem.
Selskaber på 12 personer og derover
Rettidig afbestilling skal ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af selskabet.
Selskaber på færre end 12 personer
Rettidig afbestilling skal ske skriftligt senest to uger inden dato for afviklingen af selskabet.
Godtgørelse
Ved afbestilling af hele selskabet eller reducering på mere end 10 pct. gælder følgende regler for godtgørelse:
- Til og med 6 døgn før afvikling af selskabet kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
- Senere end 6 døgn før afviklingen selskabet kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
No-show
Ved manglende fremmøde (no show) har restauranten krav på fuld pris for hele det aftalte selskab.
Reservationsgebyr og depositum
I nogle tilfælde vil der blive opkrævet et reservationsgebyr efter nærmere aftale. Gebyret vil blive trukket fra ved den endelige afregning, men refunderes ikke ved eventuel afbestilling. Depositum fratrækkes den endelige afregning, og tilbagebetales ved rettidig afbestilling.
Force majeure
Ved helt ekstreme forhold uden for parternes kontrol (force majeure) kan afbestilling/aflysning ske vederlagsfrit.
Evt. uoverensstemmelser
Hvis der opstår uoverensstemmelser mellem parterne i forbindelse med reservation, afvikling af et selskab eller lignende, kan man som forbruger rejse sagen over for Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme. Nævnet blev etableret i 1998 af HORESTA og Forbrugerrådet.